Jak podłączyć przekaźnik kierunkowskazów

Jak podłączyć przekaźnik kierunkowskazów

24 marca, 2023 0 Przez Mariusz

Przekaźnik kierunkowskazów jest ważną częścią systemu elektrycznego samochodu. Informuje on o tym, kiedy mają migać kierunkowskazy, a także włącza światła awaryjne. Jeśli ulegnie awarii, kierunkowskazy i światła awaryjne nie będą działać. Jest to niebezpieczne, ponieważ inni kierowcy mogą nie być w stanie zobaczyć swoje intencje, gdy jesteś skręcając. Bardzo ważne jest, aby zdiagnozować problem i naprawić go prawidłowo.

Wadliwy przełącznik może być jednym z najczęstszych powodów, dla których kierunkowskaz lub światła awaryjne nie działają. Wadliwy przełącznik uniemożliwi włożenie żarówki i jej prawidłowe zapalenie. Ponadto, wadliwy przełącznik może spowodować, że inne światła przestaną działać, jak również. Konieczne jest sprawdzenie innych świateł, aby ustalić, czy nie są one główną przyczyną problemu.

Innym powodem, dla którego kierunkowskaz lub światło awaryjne może nie działać, jest problem z obwodem. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku nowoczesnych pojazdów, które często używają kierunkowskazów zintegrowanych z obudowami hamulców. W takich przypadkach żarówka kierunkowskazu może być włożona do tyłu, co może spowodować awarię obwodu w świetle i wskaźnikach tablicy rozdzielczej.

Kiedy objaw zaczyna rozprzestrzeniać się na inne części pojazdu, nadszedł czas, aby wyciągnąć mechanika. Jest tak dlatego, że objaw najprawdopodobniej będzie wynikiem większego problemu elektrycznego, co oznacza, że musisz uzyskać cały system sprawdzony i naprawiony.

Najbardziej niezawodnym sposobem zdiagnozowania wadliwego przekaźnika jest podłączenie baterii sześciowoltowej do jego dwóch zacisków i wysłuchanie dźwięku, jaki wydaje. Powinieneś usłyszeć “kliknięcie”. Jeśli tak nie jest, należy wymienić przekaźnik na nowy.

Jeśli masz dobry multimetr, łatwo jest sprawdzić przekaźnik pod kątem ciągłości. Podłącz zaciski sterowania i zasilania do miernika.

W zależności od konkretnego pojazdu, prawdopodobnie będziesz musiał zlokalizować klaster przekaźników. Jest to punkt, w którym składa się kilka elementów elektrycznych, a większość instrukcji obsługi poda Ci wskazówkę, gdzie znajduje się klaster.

Następnie należy zakupić nowy przekaźnik kierunkowskazów, który pasuje do istniejącego. Dzięki temu będziesz miał pewność, że umieściłeś właściwą część we właściwym miejscu i że Twoje kierunkowskazy zaczną znowu działać.

Możesz zainstalować nowy przekaźnik kierunkowskazów samodzielnie, ale jeśli nie jesteś pewny swoich umiejętności, możesz rozważyć zlecenie tego zadania certyfikowanemu mechanikowi. Jest tak dlatego, że przekaźnik kierunkowskazów nie jest łatwym elementem do pracy i będziesz chciał mieć pewność, że zrobisz to poprawnie.

Wadliwy przekaźnik kierunkowskazów jest stosunkowo niedrogim elementem do wymiany, więc może zaoszczędzić sporo pieniędzy w dłuższej perspektywie. Jeśli jednak zdecydujesz się na trasę DIY, powinieneś być przygotowany na wydanie około $30 do $60 za części i robociznę.

Podobne tematy