Podłączenie masztu do ciągnika

Podłączenie masztu do ciągnika

24 marca, 2023 0 Przez Mariusz

Podłączenie masztu do ciągnika jest podstawowym zadaniem przy konstruowaniu ładowacza do użytku z przednim napędem ciągnika, zwykle ze skid steerem. Powstała w ten sposób kombinacja ciągnika i ładowacza może być wykorzystywana do wszelkich celów wymagających użycia wysięgnika, ale szczególnie w takich zastosowaniach jak prace ziemne, utrzymanie dróg, prace murarskie i budowlane.

W ładowaczu czołowym para masztów jest zamocowana obrotowo do tylnych końców ramion za pomocą sworzni osadzonych obrotowo na każdym z masztów i połączonych z elementami zatrzaskującymi, prowadzonymi przez pionowe płyty ramy montażowej ładowacza, zamontowanej po przeciwnych stronach ciągnika. Sworznie łączą również parę siłowników podnośnika ładowacza z masztami i umożliwiają wysunięcie siłowników, gdy maszty są odłączone od płyt ramy.

Jednakże istnieje trudność w odłączeniu masztów ładowacza od płyt ramowych, gdy siłowniki są wycofane i w rezultacie operator musi ręcznie przesunąć każdy hak zatrzaskowy do pozycji odblokowanej i utrzymać go w tej pozycji, manipulując jednocześnie hydraulicznymi urządzeniami sterującymi do obsługi siłowników podnośnika wysięgnika, aby spowodować odłączenie masztów.

Odpowiednio, istnieje potrzeba udoskonalonego systemu zatrzaskowego, który jest prosty i niezawodny i który pozwala operatorowi na szybkie i łatwe odłączanie i mocowanie masztów ładowarki do płyt ramy.

Zaproponowano różne rozwiązania, lecz większość z nich jest niezadowalająca w zakresie braku zapewnienia bezpiecznego i niezawodnego połączenia między masztami a płytami ramy, gdy ciągnik jest prowadzony między masztami. Obecny wynalazek pokonuje ten problem dzięki systemowi zatrzaskowemu, który jest oparty na ponadśrodkowym układzie diagnozującym i związanym z nim hakiem zatrzaskowym.

Haki zatrzaskowe są sprężynujące i posiadają tuleję w każdym ze swoich końców. Każda tuleja wchodzi do powiązanego z nią jednego z pary gniazd tulei, które są umieszczone w górnej części każdej z płyt ramy nośnej ładowacza, a gniazdo tulei jest również umieszczone w dolnej części każdej z płyt.

Każdy z pojemników na tuleje ma powierzchnię odchylającą, a haki zamka są przesuwane między pozycjami zatrzaśniętymi i niezatrzaśniętymi przez manipulowanie tulejami w takim stopniu, że odpowiednie tuleje wchodzą do powiązanego jednego z pojemników.

Z hakami zatrzaskowymi związana jest spiralna sprężyna skrętna 96, która ma centralny odcinek zwojowy umieszczony wokół osi poprzecznej i połączony z zagiętym do wewnątrz wewnętrznym końcem 112 i zewnętrznym końcem zagiętym w celu utworzenia oka 114. Ucho 114 jest osadzone między bruzdami wewnętrznego elementu bocznego haka zatrzaskowego 98 i utrzymywane w miejscu przez sworzeń poprzeczny 115.

Podobne tematy