Jak podłączyć rozrusznik w samochodzie
24 marca, 2023
Kiedy kluczyk lub wyłącznik zapłonu jest włączony, rozrusznik włącza zębatkę, która zazębia się z kołem zamachowym silnika. Następnie dostarcza moc do cylindrów, umożliwiając obrócenie silnika i zassanie powietrza oraz paliwa do cylindrów w celu rozpoczęcia spalania.
Rozrusznik samochodowy jest małym silnikiem elektrycznym, który obraca silnik po naciśnięciu przycisku startu lub przekręceniu kluczyka w celu uruchomienia pojazdu. Aby to zrobić, rozrusznik wykorzystuje serię styków elektrycznych i izolowanych szczotek, które łączą akumulator z uzwojeniem twornika.
Cewka elektromagnetyczna w korpusie rozrusznika działa jak przekaźnik, aby zakończyć obwód między akumulatorem a uzwojeniami twornika. Kiedy cewka jest uruchamiana, prąd przepływa przez uzwojenia twornika, co powoduje powstanie pola magnetycznego, które przyciąga tłok cewki i popycha dysk do zestawu styków elektrycznych. Styki na zaciskach “B” i “M” cewki są połączone z uzwojeniami twornika, które są również podłączone do obwodów elektrycznych silnika.
Możesz przetestować cewkę rozrusznika za pomocą multimetru, aby sprawdzić, czy obwód działa prawidłowo. Umieść przewód dodatni na zacisku cewki o wysokim wejściu, a przewód ujemny na metalowej powierzchni.
Jeśli Twój solenoid rozrusznika jest dobry, Twój multimetr pokaże 12 woltów. Jeśli wartość jest niższa niż 12 V, może to oznaczać, że wejście cewki jest niskie lub uzwojenia silnika są skorodowane.
Najczęstszą przyczyną awarii Twojego rozrusznika jest jego zanieczyszczenie korozją ze środowiska. Korozja wpływa na właściwości przewodzące kabli i połączeń, dlatego ważne jest, aby sprawdzić cewkę, kable dodatnie i masy pod kątem korozji przed podjęciem jakichkolwiek napraw.
Ważne jest również prawidłowe uziemienie rozrusznika. Wiele samochodów ma przewody uziemienia podwozia, które mogą przenosić dodatni prąd rozrusznika do akumulatora, ale te połączenia mogą być w rzeczywistości przewodzące i mogą spowodować zwarcie w rozruszniku. Dlatego ważne jest, aby poprowadzić dedykowany przewód uziemiający od akumulatora do rozrusznika.
Twój mechanik będzie mógł zdiagnozować problem i powiedzieć Ci, czy Twój rozrusznik jest uszkodzony, czy po prostu wymaga wymiany. Po dokonaniu naprawy powinieneś być w stanie ponownie uruchomić swój pojazd i wrócić na drogę!
Gdy będziesz gotowy do wymiany rozrusznika, wykonaj następujące kroki. Po pierwsze, zdejmij wiązkę przewodów ze starego rozrusznika. Należy użyć klucza nasadowego, aby poluzować wszelkie śruby lub wkręty, które trzymają przewody na miejscu. Następnie wsuń nowy rozrusznik na miejsce i zabezpiecz go dwoma śrubami montażowymi.
Gdy już to zrobisz, podłącz ponownie wiązkę przewodów do nowego rozrusznika. Będziesz musiał użyć do tego gniazda o tym samym rozmiarze, więc upewnij się, że zakładasz właściwe.
Następnie powinieneś ponownie podłączyć rozrusznik do akumulatora i skrzynki bezpieczników pod maską Twojego samochodu. Twój podręcznik Haynesa powinien wyjaśnić, jak to zrobić.
Podobne tematy