Jak podłączyć przewody wskaźnika paliwa Ursusa
24 marca, 2023
Jednym z najważniejszych wskaźników w każdym pojeździe jest wskaźnik paliwa. Ostatnią rzeczą, której pragniesz, jest brak gazu i utknięcie na poboczu drogi. Na szczęście istnieje kilka prostych rzeczy, które możesz zrobić, aby pomóc zdiagnozować wskaźnik paliwa i przywrócić go do pracy, zanim problem się pogorszy.
Po pierwsze, upewnij się, że przewody od pompy paliwa do wskaźnika są czyste i w dobrym stanie. Jeśli są skorodowane, spowodują, że wskaźnik paliwa nie będzie działał prawidłowo. Użyj środka do czyszczenia kontaktów, aby je oczyścić i dokręć połączenia w razie potrzeby.
Następnie upewnij się, że uziemienie jednostki wysyłającej jest również w dobrym stanie. Dotyczy to szczególnie sytuacji, gdy jednostka wysyłająca znajduje się w zbiorniku paliwa lub przy pompie paliwa. Wszelkie problemy z uziemieniem, takie jak deszcz, śnieg, sól i błoto, mogą prowadzić do wadliwej jednostki wysyłającej. Dlatego należy wizualnie sprawdzić uziemienie w jednostce nadawczej, aby upewnić się, że jest ono bezpieczne i czyste.
Jeśli uziemienie wygląda dobrze i wszystko jest podłączone prawidłowo, to może być problem z okablowaniem samego wskaźnika paliwa. To może być bardzo powszechne, i może być rozwiązany szybko przez wymianę przewodów wskaźnika paliwa i ponowne podłączenie ich do jednostki sender.
W starszych samochodach, jest to zazwyczaj dość proste zadanie. Sam wskaźnik paliwa to dość prosty układ z pojedynczym tranzystorem i wbudowanym rezystorem. Jedynym problemem jest to, że opór rezystora może się różnić w zależności od producenta, więc będziesz musiał przetestować go, aby sprawdzić, czy jest w odpowiednim zakresie dla twojego pojazdu.
Możesz zrobić szybki i łatwy test, aby określić opór wskaźnika paliwa, przesuwając wycieraczkę wskaźnika paliwa nad małym drutem oporowym. Ogólnie rzecz biorąc, będzie to odczyt między 0 a kilkaset miliwoltów na multimetrze. To powie Ci, czy opór jest zbyt wysoki czy zbyt niski.
Opór wskaźnika paliwa będzie się zmieniał w zależności od poziomu paliwa w zbiorniku, więc dobrym pomysłem jest zawsze napełnienie zbiornika do pełna przed próbą podłączenia nowych przewodów. Pozwoli to lepiej zrozumieć, co dzieje się z jednostką nadajnika i wskaźnikiem paliwa podczas kontynuowania naprawy.
Dobrą zasadą jest to, że jeśli musisz sprawdzić opór więcej niż raz, to prawdopodobnie rezystor ma zwarte połączenie lub nie działa prawidłowo. Może to być spowodowane korozją na rezystorze lub złym połączeniem w miejscu mocowania do samej jednostki wysyłającej.
Po sprawdzeniu okablowania i ponownym wyregulowaniu nadajnika, nadszedł czas na przetestowanie samego wskaźnika paliwa. Jest to obwód elektryczny, który może być nieco bardziej skomplikowany niż w przypadku innych mierników, dlatego najlepiej jest sprawdzić w instrukcji obsługi właściciela, jaki jest właściwy sposób testowania miernika paliwa w danym modelu.
Podobne tematy