Jak podłączyć kable rozrusznika Schemat
8 września, 2022
Niezależnie od tego, czy naprawiasz, czy montujesz rozrusznik w pojeździe, musisz zwrócić baczną uwagę na sposób podłączenia kabli rozrusznika. Jeśli tego nie zrobisz, Twoja cewka może ulec degradacji, a przełączniki mogą się złamać. Ponadto możesz spowodować uszkodzenie innych elementów elektronicznych w pojeździe.
Kiedy masz sprawny samochód, powinieneś być w stanie go uruchomić. Po uruchomieniu go na minutę, powinieneś odłączyć kable od akumulatora. Kable powinny być odłączane w odwrotnej kolejności. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że nie dotkniesz kabli i nie wyślesz gdzieś prądu. Jeśli podłączysz kable do złego celu, możesz spowodować iskrzenie i inne problemy.
Kable rozrusznika są zwykle wykonane z grubych przewodów o dużym przekroju. Łączą one rozrusznik z silnikiem, który następnie obraca koło zamachowe. Przewody te powinny być wystarczająco grube, aby poradzić sobie z wysokonapięciowym połączeniem elektrycznym z akumulatora samochodowego. Nie powinieneś zwarć kabli, lub nie będą one działać. Należy również podłączyć kabel ujemny do nielakierowanego obszaru obudowy silnika rozrusznika. Jeśli kable są zbyt krótkie, możesz zaiskrzyć i zapalić gazy w akumulatorze. Powinieneś też uziemić rozrusznik, co zaoszczędzi Ci bólu głowy.
Elektromagnes rozrusznika jest podstawowym elementem układu zapłonowego Twojego pojazdu. Kontroluje ona koło zamachowe i silnik rozrusznika, które wymagają dużego prądu elektrycznego, aby się obracać. Po przekręceniu kluczyka zapłonu w położenie “start”, widełki dźwigni popychają zębatkę rozrusznika w zazębienie z kołem zamachowym silnika. Zmusza to tłok do naciskania na styki w cewce. Prąd płynie wtedy z zasilacza do silnika rozrusznika, a następnie do zacisku “S” lub “start” rozrusznika.
Cewka ma również dwa małe zaciski, “M” i “B” lub “akumulator”. Zaciski te łączą się z kablami, które idą do rozrusznika i stacyjki. Mniejszy zacisk może być zamontowany w komorze silnika lub na obudowie przekaźnika. Większy zacisk służy do przenoszenia wysokonapięciowego połączenia elektrycznego z akumulatora samochodowego.
Jeśli instalujesz nowy rozrusznik, być może będziesz chciał również wymienić akumulator. Zwykle trzeba będzie zdjąć ujemny zacisk akumulatora. Ten zacisk jest zwykle oznaczony “-” na samochodzie wspomagającym. Jeśli nie jesteś pewien, jak podłączyć kable rozrusznika, powinieneś zapytać profesjonalnego instalatora.
Kable rozruchowe są niezbędne w układzie zapłonowym Twojego pojazdu. Rozrusznik jest kontrolowany przez przekaźnik, który musi być regularnie sprawdzany, aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Przekaźnik wymaga zasilania napięciem 12 V z szyny i przewodu o przekroju 10 do słupka aktywującego rozrusznik. Jeśli przekaźnik rozrusznika jest uszkodzony, należy go wymienić. Kable rozrusznika są ciężkie do utrzymania w jednej ręce. Jest to szczególnie prawdziwe, gdy trzeba je zainstalować. Zawsze należy zachować ostrożność podczas pracy z przewodami elektrycznymi, ponieważ można spowodować trwałe uszkodzenie oczu.
Podobne tematy