Jak podłączyć rozrusznik
24 marca, 2023
Rozrusznik jest istotnym elementem systemu rozruchowego każdego samochodu. Jego zadaniem jest obracanie twornika silnika, który z kolei obraca koła zębate silnika i włącza koło zamachowe do obrotu wału korbowego. Kiedy rozrusznik ma problemy, musisz go wymienić, aby silnik mógł znowu pracować.
Jak podłączyć rozrusznik
Po pierwsze, musisz dowiedzieć się jaki typ systemu posiadasz. Czy jest to konwencjonalny system, który nie używa żadnego rodzaju przekaźnika do zasilania rozrusznika, czy jest to nowszy system z PCM (moduł kontroli układu napędowego) i funkcją blokady, aby zapobiec rozruchowi silnika bez mocy zapłonu?
Gdy już znasz typ systemu, czas zapoznać się z jego elementami. Musisz zrozumieć, czym jest cewka, jak działa przekaźnik rozrusznika i jak działają wysokowydajne przekaźniki montowane na błotniku w Twoim systemie Forda.
Cewka: Urządzenie wykorzystujące wewnętrzny elektromagnes do spowodowania pokonania napięcia sprężyny powrotnej przez wewnętrzne urządzenie nurnikowe w celu poruszenia i przekazania energii mechanicznej, takie jak przełącznik lub silnik. Niektóre solenoidy mają przełącznik stykowy, który przekazuje energię elektryczną do urządzenia nurkowego, ale większość ma tłok, który przekazuje tylko energię mechaniczną.
Przekaźnik: Urządzenie, które posiada pole magnetyczne, które powoduje, że wewnętrzny przełącznik stykowy pokonuje napięcie sprężyny w celu zakończenia ścieżki elektrycznej. Niektóre przekaźniki będą klikać jeden raz na cykl klawiszy, podczas gdy inne będą chrzęścić, gdy je wciśniesz.
Cewka, która ma przełącznik stykowy lub tłok, który nie jest w stanie przenieść wystarczającej mocy elektrycznej, nie tylko nie kliknie, ale również często będzie paplał, gdy spróbujesz aktywować urządzenie. Może to być znak ostrzegawczy, że urządzenie jest głodne energii.
Testy spadku napięcia
Aby wykonać test spadku napięcia, będziesz musiał zmierzyć napięcie pomiędzy dwoma punktami na kablu biegnącym od rozrusznika do akumulatora lub do bloku montażowego rozrusznika. Pomoże to określić, czy problem dotyczy kabla, czy połączenia między rozrusznikiem a blokiem silnika lub skrzynią biegów.
Jeśli odczyt spadku napięcia jest wyższy niż normalnie, może to oznaczać, że rozrusznik próbuje się obrócić przy zbyt wolnym przyspieszeniu. Jeśli tak się dzieje, może być konieczne usunięcie i sprawdzenie kabla rozrusznika.
Odgłosy ocierania się o siebie
Jeśli słyszysz dźwięk ocierania się o siebie, gdy rozrusznik kręci korbą, może to być znak, że przekładnia napędowa nie jest w pełni połączona z kołem zamachowym. Może to być spowodowane przez uszkodzone sprzęgło jednokierunkowe w Bendixie, brakujące zęby na kole zamachowym lub cewkę zasilającą, która zasila armaturę przed całkowitym włączeniem przekładni napędowej.
Podobne tematy